poniedziałek, 21 grudnia 2015

Janet Evanovich "Po trzecie dla zasady"


Najwyraźniej zapałałam do Śliwki większą sympatią niż mi się wydawało. Kiedy bowiem kręciłam się po bibliotece nie mogąc się na nic zdecydować, kilka razy bezwiednie trafiałam przed regał z kolorowymi grzbietami serii Janet Evanovich. Wzięłam kolejny tom i znowu przepadłam na kilka godzin.
Tym razem Stephanie musi doprowadzić do aresztu Wujaszka Moe, który jest szanowanym w całym Grajdole właścicielem sklepu ze słodyczami. Wujaszka zatrzymano na rutynową kontrolę drogową, a przyskrzyniono za noszenie ukrytej broni. Oczywiście, nie mogłoby być za łatwo. Najpierw Stephanie musi uporać się z niechętnymi wobec jej działań mieszkańcami Grajdoła, by następnie przekonać się, że sprzedawca cukierków, nie jest taki niewinny, za jakiego wszyscy go mają i… maczał palce w handlu narkotykami. Standardowo już, do śledztwa Stephanie włącza się Joe Morelli, a dodatkową pomoc bohaterki stanowi była prostytutka, a obecnie sekretarka Vinniego, Lula.
Trzeci tom utrzymuje się na podobnym poziomie jak poprzednie. Stephanie nadal robi głupoty, mama Plum nadal marzy jedynie o ponownym zamążpójściu córki, a babcia Mazurowa nadal nie trafi wigoru (i nadal pozostaje moją ulubioną postacią). Tą część czytałam w domu, a P. kilkanaście razy pytał, z czego tak się chichram pod nosem. Czytelnikom, którzy kibicują związkowi Stephanie i Joe’mu na pewno spodoba się fakt, że ich relacja wkroczyła na drogę rozwoju, nie tracąc przy tym całego uroku, który miała dotychczas.

Jesienią i zimą, kiedy mój organizm domaga się snu o każdej porze dnia i nocy, ciężko jest mi skupić się na lekturze. Książki takie jak Po trzecie dla zasady pozwalają mi przetrwać ten trudny czytelniczo okres. Nie należą one do takich, które na długo zapadają w pamięć. Przyznam szczerze, że opisując ją po miesiącu miałam problem żeby przypomnieć sobie dokładnie, o co chodziło w sprawie Wujaszka Moe. W pamięci pozostaje jednak ogólne wspomnienie dobrej rozrywki. To jest ich urok i dlatego za jakiś czas z przyjemnością sięgnę po kolejne tomy. 

Janet Evanovich Po trzecie dla zasady, Fabryka Słów, s.421

Tom 1 "Jak upolować faceta. Po pierwsze dla pieniędzy"
Tom 2 " Po drugie dla kasy"

1 komentarz:

  1. Uwielbiam książki z silnymi postaciami żeńskimi! :)
    Pozdrawiam
    http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń